Kwaliteit binnen PlusZorg

PlusZorg vindt kwaliteit van zorg erg belangrijk. Op deze pagina leest u hoe wij hiermee om gaat. 

PlusZorg werkt gestructureerd aan kwaliteit van zorg en een juiste bedrijfsvoering. Dit doen wij onder andere door het bijhouden en analyseren van de cliënttevredenheid, klachten en incidentmeldingen.

Mocht u suggesties hebben om onze kwaliteit van zorg te verbeteren kunt u dit altijd aangeven door een e-mail te sturen naar kwaliteit@pluszorg.nl.

Clienttevredenheid

Doelstelling van het kwaliteitsbeleid is optimaal aan te sluiten bij de wensen en verwachtingen van onze cliënten en hun naasten. Een belangrijke prestatie-indicator is de cliënttevredenheid. Deze wordt bij elke (naaste van) cliënt gemeten. Bij persoonlijke thuisbegeleiding gebeurt dit bij de halfjaarlijkse evaluatie en bij het beëindigen van de zorg. Bij intensieve zorg gebeurt dit na het beëindigen van de zorg. U krijgt dan een tevredenheidskaartje thuisgestuurd. Onze cliënttevredenheid is gelukkig hoog. PlusZorg scoorde in 2023 gemiddeld een 9,1 met een aanbevelingsscore van 76.

Onkosten bestuurder

De onkosten voor de bestuurder van PlusZorg ( mw T. Olden) in het jaar 2023 vindt u hier.

Intern auditteam om kwaliteit te waarborgen

Ook is er een intern auditteam actief, dat op basis van een jaarplan de uitvoering van de zorg van PlusZorg onderzoekt. Alle resultaten worden gevolgd door een verbeterplan.

Certificaat kwaliteit

Daarnaast beschikt PlusZorg over het ISO 9001 certificaat. Elk jaar worden wij opnieuw getoetst en wordt het certificaat verlengd. In april 2024 is het certificaat opnieuw afgegeven.

 

Kwaliteitskompas

Per 1 juli 2024 is het generieke zorgkompas in werking getreden. PlusZorg hanteert dit kompas samen met het kwaliteitskader van de palliatieve zorg. Onderdeel van het kwaliteitskompas is het kwaliteitsbeeld. Jaarlijks stelt PlusZorg dit kwaliteitsbeeld op en zal het in 2025 op de website te vinden zijn.